Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

 

Visszavételi Szabályzat

Art & Garden Kertészet
Növény- és Termékvisszavételi Szabályzat

1. Általános rendelkezések

Ez a szabályzat a kertészetünkben vásárolt növényekre, kiegészítőkre, öntözőrendszer alkatrészekre és egyéb termékekre vonatkozó visszavételi feltételeket rögzíti. Célunk, hogy vásárlóink elégedettek legyenek, ugyanakkor a növények élő mivolta miatt külön szabályok érvényesek.

Magyarországon több jogszabály is szabályozza, hogy mikor kell egy terméket visszavenni vagy kicserélni, illetve mikor jár pénzvisszatérítés.

A főbb szabályok ezekből erednek:

·         151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet a tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállásáról

·         19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a szavatossági és jótállási igények intézéséről

·         2013. évi V. törvény (Polgári Törvénykönyv) – szavatosság, hibás teljesítés

·         45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések elállási jogáról (főleg online vásárlásnál)

A fentiek alapján felhívjuk kedves vásárlóink figyelmét, hogy amennyiben hibátlan terméket vásároltak, akkor nincs semmilyen jogszabály arra, hogy ki kell cserélni, vagy vissza kell vásárolni a terméket.


2. Élő növényekre vonatkozó szabályok

·         Élő növények esetében visszavétel vagy csere csak a vásárlástól számított 24 órán belül lehetséges számla bemutatásával.

·         Csak egészséges állapotban lévő, nem ültetett, eredeti cserepében és földjében lévő növényeket tudunk visszavenni.

·         Amennyiben a növény már láthatóan ültetésre került, sérült, kiszáradt vagy beteg, visszavételre nincs lehetőség.

·         A növény természetes öregedése, szezonális levélhullása vagy a nem megfelelő gondozásból, és szállításból eredő károsodás nem minősül hibának.


3. Nem élő termékekre (kerti eszközök, tápok, dekorációk stb.) vonatkozó szabályok

·         E termékek visszavétele a vásárlástól számított 3 napon belül lehetséges, eredeti, sértetlen csomagolásban, számlával együtt.

·         A bontott vagy használt állapotú termékek visszavételére nincs mód, kivéve, ha a termék gyártási hibás.

·         Hibás termék esetén a vásárló jogosult cserére vagy vételár-visszatérítésre a vonatkozó jogszabályok szerint.

4. Öntözőrendszer alkatrészekre (érzékelők, szivattyúk, vezérlők, csövek stb.) vonatkozó szabályok

1. Boltban vásárolt termékek

Hibátlan termék visszavétele

A jogszabály nem kötelezi az üzletet hibátlan, működőképes termék visszavételére, azonban üzletünk önként vállalja, hogy vásárlást követő 3 napon belül lehetőséget biztosít cserére vagy vásárlási utalványra, ha:

·         a termék eredeti, sértetlen csomagolásban van

·         a termék nem volt használva

·         a vásárló bemutatja a számlát

A pénzvisszafizetés ilyen esetben nem automatikus, a csere/utalvány a főszabály.

Hibás termék (szavatosság és jótállás)

  • Ha a termék hibás, a vásárló jogosult:
    1. Javításra
    2. Cserére
    3. Árleszállításra
    4. Pénzvisszafizetésre (ha a javítás/csere nem lehetséges vagy nem arányos)

·         Bejelentési határidő: a hiba felfedezése után haladéktalanul, de legfeljebb 2 hónapon belül jelezni kell.

·         12 hónapon belül a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a hiba nem volt jelen a vásárláskor. 12 hónap után a vásárlónak kell bizonyítania, hogy a hiba eredendő volt.


2. Kötelező jótállás

A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint tartós fogyasztási cikkek (pl. szivattyúk, vezérlőegységek, elektromos szerszámok) esetén:

  • 10 000 – 100 000 Ft között: 1 év
  • 100 000 – 250 000 Ft között: 2 év
  • 250 000 Ft felett: 3 év

A jótállási időn belül a hibás terméket javítjuk vagy kicseréljük. Ha ez nem lehetséges, a vételárat visszatérítjük.  Boltunkban a jótállási jegy minden esetben a számla, amely rögzíti a vásárlás tényét, időpontját, illetve a vásárolt termék adatait (így jótállási jegyként is funkcionál).

A javítási idő idejére csereeszközt nem tudunk biztosítani.


4. Online vásárlások esetén

·         A webáruházban rendelt, nem élő termékek esetén a vásárlót a kézhezvételtől számított 14 napos elállási jog illeti meg.

·         Élő növények esetében az elállási jog nem érvényesíthető, mivel gyorsan romlandó, élő áruról van szó.

·         Az elállási jog gyakorlásához a vásárlónak írásban kell jeleznie szándékát, és a terméket saját költségén visszaküldeni.

·         Amennyiben a vásárló bizonyítani tudja, hogy a növény vagy termék hibás állapotban került átadásra (pl. kártevőfertőzés), a kertészet vállalja a cserét vagy a vételár visszatérítését.

·         A hibát a kézhezvételtől számított 24 órán belül írásban jelezni kell, fényképes bizonyítékkal.


5. Kapcsolattartás

Visszavétellel vagy cserével kapcsolatos kérdések esetén kérjük, forduljon hozzánk:

·         E-mail: info@artngarden.hu

·         Telefon: +36309823224

·         Cím: 2030 Érd, Balatoni út 63/B


7. Záró rendelkezések

Jelen szabályzat a vásárló jogszabályban biztosított jogait nem érinti, hanem kiegészíti. Fenntartjuk a jogot, hogy a szabályzatot bármikor módosítsuk, a változások a kihirdetés napjától érvényesek.

 

Kelt: Érd, 2025.08.15